Μεϊκόπουλος: «Βαπτίζουν» αιφνιδιαστικά σχολεία του Βόλου Πρότυπα & Πειραματικά προκαλώντας αναστάτωση, δυσαρέσκεια και ανισότητες
«Η ενίσχυση της δυνατότητας σχολείων να καλλιεργούν την έρευνα και τον πειραματισμό είναι ένα βήμα που ασφαλώς αναβαθμίζει ποιοτικά την εκπαιδευτική λειτουργία σε μια περιοχή. Ωστόσο η επιλογή της μετατροπής υπαρχόντων σχολείων σε Πειραματικά, αντί της δημιουργίας νέων, και μάλιστα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας, δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία τους και δυσχεραίνει δυσανάλογα την καθημερινότητα μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα, ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί να εντάξει τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία στο εκπαιδευτικό τοπίο, διαμορφώνει συνθήκες για τη δημιουργία σχολείων «ελίτ» με αποτέλεσμα τη διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση» τονίζει ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
Στο πλαίσιο αυτό, κατέθεσε Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων ζητώντας να ληφθούν υπόψη οι αντιδράσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών του 1ου Γυμνασίου και Λυκείου της Ν. Ιωνίας και του 2ου Γυμνασίου και Λυκείου Βόλου με αφορμή την πρόταση για μετατροπή των σχολείων σε Πειραματικά και να προχωρήσει, αντί της μετατροπής, σε δημιουργία νέων Πειραματικών σχολείων στη Μαγνησία χωρίς να απειλείται η ύπαρξη και λειτουργία των υπαρχόντων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Όπως επεσήμανε ο Βουλευτής, έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία και πιο συγκεκριμένα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, το ότι τα τέσσερα σχολεία της Μαγνησίας, κατόπιν αιτήματος του Υπουργείου, έχουν προταθεί από τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας για να μετατραπούν σε Πειραματικά Σχολεία. «Παρά το γεγονός ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας έχουν απορρίψει ομόφωνα την πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος για την επιλογή των σχολείων ως υποψήφιων για τη μετατροπή σε Πειραματικά, πάρθηκε η απόφαση τασχολεία, τελικά, να προταθούν στο Υπουργείο ως υποψήφια», σημείωσε ο Βουλευτής.
Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ανέφερε πως ο κανονισμός λειτουργίας των νέων Πειραματικών σχολείων προβλέπει οι μαθητές, οι οποίοι θα παρακολουθούν μαθήματα, να μην είναι απαραίτητα παιδιά των οικογενειών της περιοχής, αλλά μαθητές που θα προκύψουν κατόπιν κλήρωσης από όλο το Νομό. «Αν τελικά τα σχολεία μετατραπούν σε Πειραματικά θα αλλάξει η χωροταξική κατανομή με αποτέλεσμα αρκετοί από τους μαθητές των περιοχών θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε σχολεία σε μακρινή απόσταση από το σπίτι τους, με δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών και δυσκολία στην καθημερινότητα των μαθητών», τόνισε.
Ακόμη, όπως επεσήμανε ο Βουλευτής, για τις θέσεις των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν και θα διδάξουν στα Πειραματικάσχολεία, θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση εκπαιδευτικοί από όλο το Νομό και μάλιστα οι θέσεις αυτές θα ισχύουν για ορισμένο χρονικό διάστημα.Κάτι τέτοιο πρακτικά σημαίνει ότι διακυβεύονται οι υπάρχουσες οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, θέσεις με βάση τις οποίες οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί έχουν διαμορφώσει ολόκληρη τη ζωή και καθημερινότητά τους.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Αντιδράσεις για την πρόταση μετατροπής σχολείων της Μαγνησίας σε Πειραματικά
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία του Βόλου και πιο συγκεκριμένα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς της Ν. Ιωνίας, ότι το 1ο Γυμνάσιο και Λύκειο της Νέας Ιωνίας και το 2ο Γυμνάσιο και Λύκειο Βόλου κατόπιν αιτήματος του ΥΠΑΙΘ, έχουν προταθεί από τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας για τη μετατροπή τους σε Πειραματικά Σχολεία.
Παρά το γεγονός ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν απορρίψει ομόφωνα την πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος του ΥΠΑΙΘ για την επιλογή των σχολείων ως υποψήφιων για τη μετατροπή σε Πειραματικά, εκπαιδευτικοί και γονείς αιφνιδιάστηκαν με την απόφαση το σχολεία τελικά να προταθεί ως υποψήφια. Σε σημερινή ανακοίνωσή της αντίθετη με το εγχείρημα δηλώνει και η ΕΛΜΕ Μαγνησίας.
Σύμφωνα με τους Συλλόγους Διδασκόντων, ο κανονισμός λειτουργίας των νέων Πειραματικών σχολείων προβλέπει οι μαθητές, οι οποίοι θα παρακολουθούν μαθήματα, να μην είναι παιδιά των οικογενειών της περιοχής, αλλά μαθητές που θα προκύψουν κατόπιν κλήρωσης από όλο το Νομό.
Αν τελικά τα σχολεία μετατραπούν σε Πειραματικά θα αλλάξει η χωροταξική κατανομή με αποτέλεσμα αρκετοί από τους μαθητές των περιοχών θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε σχολεία σε μακρινή απόσταση από το σπίτι τους, με δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών και δυσκολία στην καθημερινότητα των μαθητών.
Επιπλέον, το σχολείο με τη μετατροπή του σε Πειραματικό χάνει το χαρακτήρα του «σχολείου της γειτονιάς», που συνδέεται με μια συγκεκριμένη κοινότητα ανθρώπων και δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές και μαθήτριές του να αναπτύσσουν ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς διαχρονικά.
Ακόμη, σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τον κανονισμό λειτουργίας του Πειραματικού σχολείου, για τις θέσεις των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν και θα διδάξουν στο νέο σχολείο, θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση εκπαιδευτικοί από όλο το Νομό και μάλιστα οι θέσεις αυτές θα ισχύουν για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Κάτι τέτοιο πρακτικά σημαίνει ότι διακυβεύονται οι υπάρχουσες οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, θέσεις οι οποίες έχουν διεκδικηθεί και αποκτηθεί με την νόμιμη διαφανή διαδικασία και θέσεις με βάση τις οποίες οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί έχουν διαμορφώσει ολόκληρη τη ζωή και καθημερινότητά τους.
Η ενίσχυση της δυνατότητας σχολείων να καλλιεργούν την έρευνα και τον πειραματισμό είναι ένα βήμα που ασφαλώς αναβαθμίζει ποιοτικά την εκπαιδευτική λειτουργία σε μια περιοχή, ωστόσο η επιλογή της μετατροπής υπάρχοντος σχολείου σε Πειραματικό και μάλιστα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του και δυσχεραίνει δυσανάλογα την καθημερινότητα μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών. Επιπλέον, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί και το γεγονός ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να εντάξει τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό, που αποσκοπεί στη δημιουργία ενός δικτύου σχολείων ελίτ και τελικά στη διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση.
Επειδή, η πρόταση της μετατροπής τεσσάρων σχολείων της Μαγνησίας σε Πειραματικά έχει προκαλέσει αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επειδή, οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν απορρίψει ομόφωνα την πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος του ΥΠΑΙΘ για την επιλογή των σχολείων ως υποψήφιων για μετατροπή σε Πειραματικά.
Επειδή, με βάση τον κανονισμό λειτουργίας των νέων Πειραματικών σχολείων αρκετοί μαθητές θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε σχολεία σε μακρινή απόσταση από το σπίτι τους.
Επειδή, στόχος μας πρέπει να είναι η μείωση και όχι η διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.
Επειδή, με βάση τον κανονισμό λειτουργίας των Πειραματικών σχολείων, διακυβεύονται οι υπάρχουσες οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών.
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
- Πως προτίθενται να παρέμβει, ώστε να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι αντιδράσεις μαθητών και εκπαιδευτικών για τη μετατροπή τεσσάρων σχολείων της Μαγνησίας σε Πειραματικά και να μην ληφθεί μία απόφαση η οποία θα δυσχεραίνει δυσανάλογα την καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών;
- Προτίθεται να προχωρήσει σε δημιουργία νέων Πειραματικών σχολείων στη Μαγνησία που θα αναβαθμίσουν ποιοτικά την παρεχόμενη εκπαίδευση στην περιοχή, χωρίς ωστόσο να διασαλεύουν την ύπαρξη και λειτουργία των υπαρχόντων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και χωρίς να λειτουργούν στην κατεύθυνση της διεύρυνσης των ανισοτήτων;
Ο ερωτών βουλευτής
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος