Download WordPress Themes, Happy Birthday Wishes

Παρέμβαση Αλ. Μεϊκόπουλου για τη νέα αυξημένη φορολόγηση στα μικρά σκάφη αναψυχής

Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος: Άδικος ο φόρος της ΝΔ για τα μικρά σκάφη αναψυχής

Να εντάξει όλα τα παλαιότερα μικρά σκάφη αναψυχής έως 10 μέτρα σε καθεστώς λεμβολογίου, αλλά και να αναπροσαρμόσει σε κάθε περίπτωση το νέο αυξημένο φόρο που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση αναλογικά και με άλλα κριτήρια (μέγεθος σκάφους, ηλικία, αντικειμενική αξία κ.α.) για να είναι αυτός δικαιότερος και να μην επιβαρύνει δυσανάλογα του ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής, ζήτησε με Ερώτησή του από τους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Την Ερώτηση συνυπέγραψαν άλλοι 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, με το νόμο 4646/2019  η κυβέρνηση ρύθμισε τον ετήσιο φόρο σκαφών αναψυχής για όλα τα σκάφη που είναι εγγεγραμμένα στα νηολόγια από 7 έως 33 μέτρα στα 1000 ευρώ ετησίως κατ’ ελάχιστον. Ο φόρος αυτός είναι ανεξάρτητος από την ηλικία, την αντικειμενική αξία του σκάφους, το αν είναι χρησιμοποιείται ή είναι εκτός θάλασσας. Πρόκειται για ένα φόρο που ενώ μέχρι το 2019 για μικρά σκάφη δεν υπερέβαινε τα 30-100 ευρώ ετησίως σήμερα είναι 10-30 φορές αυξημένος και μάλιστα χωρίς να λαμβάνεται υπόψη καμία άλλη κλίμακα και κανένα άλλο κριτήριο.

«Σε πρόσφατη απάντηση του αρμοδίου Τμήματος Γ’ Φόρου Πλοίων και Ναυτιλιακών Εταιρειών σε σχετικό κοινοβουλευτικό ερώτημα, το Υπουργείο απάντησε ότι: «ο επιβαλλόμενος φόρος εξαντλεί κάθε υποχρέωση του πλοιοκτήτη, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρίας οιουδήποτε τύπου από τον φόρο εισοδήματος, όσον αφορά στα κέρδη, τα οποία προκύπτουν από την εκμετάλλευση του πλοίου». Εντούτοις, το Υπουργείο αποτυγχάνει να απαντήσει για το τι θα γίνει με τις περιπτώσεις ιδιοκτητών σκαφών οι οποίοι δεν εκμεταλλεύονται και ούτε έχουν πρόθεση να εκμεταλλευτούν τα σκάφη τους οικονομικά και παρ’ όλα αυτά συνεχίζουν να είναι επιβαρυνόμενοι με τον αυξημένο ετήσιο φόρο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής, ενώ ανέφερε ότι στη Μαγνησία υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις ιδιοκτητών σκαφών μήκους 6,55 μέτρων, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν των ετήσιο φόρο των 1.000 ευρώ που σύμφωνα με το γράμμα του νόμου αφορά σκάφη από 7 μέτρα και άνω.

Όπως επεσήμανε, σήμερα τα νεότερα μικρά σκάφη αναψυχής έως 10 μέτρων εντάσσονται στα λεμβολόγια και έτσι αποκλείονται από την αυξημένη φορολόγηση, κάτι που δεν ισχύει για τα παλαιότερα μικρά σκάφη που υποχρεώθηκαν να ενταχθούν στα νηολόγια. «Το οξύμωρο της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί από τις αποφάσεις της κυβέρνησης, είναι ότι δύο μικρά σκάφη αναψυχής των ίδιων μέτρων, ένα παλαιότερο και ένα νεότερο, το παλαιότερο ενταγμένο στο νηολόγιο καλείται να πληρώσει ετήσιο φόρο 1.000 ευρώ, ενώ το νεότερο ενταγμένο στο λεμβολόγιο αποκλείεται από τον φόρο», τόνισε.

«Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής της Μαγνησίας αλλά και πανελλαδικά παραμένουν εγκλωβισμένοι στην υποχρέωση πληρωμής ενός δυσανάλογα αυξημένου, άδικου φόρου», σημείωσε εμφατικά ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ζητώντας από τους αρμόδιου Υπουργούς να παρέμβουν άμεσα για την ελάφρυνση των ιδιοκτητών από το αυξημένο οικονομικό βάρος και τη διαμόρφωση της φορολογίας των μικρών σκαφών αναψυχής αναλογικά και με δίκαια κριτήρια.

ΕΡΩΤΗΣΗ

 Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

κ. Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

 ΘΕΜΑ: Έντονες οι αντιδράσεις των ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής για τη νέα αυξημένη φορολόγηση

Με το νόμο 4646/2019 και πιο συγκεκριμένα με το άρθρο 58,  η κυβέρνηση ρύθμισε τον ετήσιο φόρο σκαφών αναψυχής για όλα τα σκάφη που είναι εγγεγραμμένα στα νηολόγια από 7 έως 33 μέτρα στα 1000 ευρώ ετησίως κατ’ ελάχιστον. Ο φόρος αυτός είναι ανεξάρτητος από την ηλικία, την αντικειμενική αξία του σκάφους, το αν είναι χρησιμοποιείται ή είναι εκτός θάλασσας.

Πρόκειται για ένα φόρο που μέχρι το 2019 για μικρά σκάφη δεν υπερέβαινε τα 30-100 ευρώ ετησίως και υπολογιζόταν αναλογικά με το μέγεθος του σκάφους. Ο ίδιος φόρος για τα ίδια σκάφη είναι σήμερα 10-30 φορές αυξημένος και μάλιστα χωρίς να λαμβάνεται υπόψη καμία άλλη κλίμακα και κανένα άλλο κριτήριο, όπως αν ένα σκάφος ανήκει στην κατηγορία των διατηρητέων ξύλινων παραδοσιακών σκαριών, ή αν πρόκειται για ενεργοβόρα και ιδιαιτέρως ρυπογόνα σκάφη.

Σε πρόσφατη απάντηση του αρμοδίου Τμήματος Γ’ Φόρου Πλοίων και Ναυτιλιακών Εταιρειών σε σχετικό κοινοβουλευτικό ερώτημα, το Υπουργείο απάντησε ότι: «ο επιβαλλόμενος φόρος εξαντλεί κάθε υποχρέωση του πλοιοκτήτη, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρίας οιουδήποτε τύπου από τον φόρο εισοδήματος, όσον αφορά στα κέρδη, τα οποία προκύπτουν από την εκμετάλλευση του πλοίου».

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Υπουργείο επιμένει στην επιβολή ενός αυξημένου φόρου, ενημερώνοντας τους ιδιοκτήτες των σκαφών ότι αν τα εκμεταλλευτούν επαγγελματικά (πχ ενοικιάζοντάς τα), δεν θα έχουν καμία περαιτέρω φορολογική υποχρέωση.

Εντούτοις, το Υπουργείο αποτυγχάνει να απαντήσει για το τι θα γίνει με τις περιπτώσεις ιδιοκτητών σκαφών οι οποίοι δεν εκμεταλλεύονται και ούτε έχουν πρόθεση να εκμεταλλευτούν τα σκάφη τους οικονομικά και παρ’ όλα αυτά συνεχίζουν να είναι επιβαρυνόμενοι με τον αυξημένο ετήσιο φόρο.

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στους ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής και το γεγονός ότι απ’ ότι φαίνεται το Υπουργείο έχει την πρόθεση να εφαρμόσει τον εν λόγω αυξημένο φόρο διασταλτικά. Στην περιοχή της Μαγνησίας για παράδειγμα, που λόγω του παραθαλάσσιου χαρακτήρα της υπάρχουν πολλοί ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής, υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις ιδιοκτητών σκαφών μήκους 6,55 μέτρων, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν των ετήσιο φόρο των 1.000 ευρώ που σύμφωνα με το γράμμα του νόμου αφορά σκάφη από 7 μέτρα και άνω.

Τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής της εντείνει το γεγονός ότι τα σκάφη τους καταχωρήθηκαν βάσει παλαιότερων νόμων στα νηολόγια, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σήμερα, όπου σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα αριθμ. 23 τα νεότερα μικρά σκάφη αναψυχής έως 10 μέτρων εντάσσονται στα λεμβολόγια και έτσι αποκλείονται από την αυξημένη φορολόγηση.

Το οξύμωρο της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί από τις αποφάσεις της κυβέρνησης, είναι ότι δύο μικρά σκάφη αναψυχής των ίδιων μέτρων, ένα παλαιότερο και ένα νεότερο, το παλαιότερο ενταγμένο στο νηολόγιο καλείται να πληρώσει ετήσιο φόρο 1.000 ευρώ, ενώ το νεότερο ενταγμένο στο λεμβολόγιο αποκλείεται από τον φόρο.

Η Ελλάδα είναι μία κατ’ εξοχήν παραθαλάσσια χώρα, όπου μπορεί να βρει κανείς ερασιτεχνικά σκάφη σε όλα τα μέρη της. Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής της Μαγνησίας αλλά και πανελλαδικά, βρίσκονται σήμερα σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, καθώς ενώ έχουν ζητήσει την προσαρμογή της νομοθεσίας και στα δικά τους σκάφη και την ένταξή τους σε καθεστώς λεμβολογίου, εν τούτοις το αίτημά τους απορρίπτεται επανειλημμένως.

Το αποτέλεσμα είναι οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής να παραμένουν εγκλωβισμένοι στην υποχρέωση πληρωμής ενός δυσανάλογα αυξημένου φόρου, καθώς η αρμόδια Δ.Ο.Υ. της περιοχής έχει ήδη αποστείλει τα σχετικά ειδοποιητήρια, σε αντίθεση με Δ.Ο.Υ. άλλων περιοχών της χώρας (Πειραιά, Θεσσαλονίκη κ.α.), ο οποίες δεν έχουν προβεί μέχρι σήμερα στην αποστολή ειδοποιητηρίων πληρωμής.

Επειδή, σήμερα όλα τα σκάφη αναψυχής από 7 έως 33 μέτρα φορολογούνται στα 1000 ευρώ ετησίως.

Επειδή, ο φόρος παραμένει ανεξάρτητος από την ηλικία, την αντικειμενική αξία του σκάφους, το αν είναι χρησιμοποιείται ή είναι εκτός θάλασσας κ.α..

Επειδή, στη Μαγνησία φαίνεται ότι ο συγκεκριμένος φόρος επιβάλλεται και για σκάφη αναψυχής μικρότερα των 7 μέτρων.

Επειδή, νέα σκάφη έως 10 μέτρα σήμερα εντάσσονται σε λεμβολόγιο και απαλλάσσονται από τη φορολογία, χωρίς να υπάρχει η ίδια δυνατότητα για τα παλαιότερα σκάφη αντίστοιχου μεγέθους που παραμένουν στο νηολόγιο.

Επειδή, οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής της Μαγνησίας παραμένουν εγκλωβισμένοι στην υποχρέωση πληρωμής ενός δυσανάλογα αυξημένου φόρου.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεται να παρέμβει, ώστε να ικανοποιήσει το αίτημα των ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής έως 10 μέτρα για ένταξή τους σε καθεστώς λεμβολογίου, όπως τα αντίστοιχα νέα σκάφη, και απαλλαγή τους από τον αυξημένο φόρο του ν. 4646/2019;
  2. Προτίθεται σε κάθε περίπτωση να αναπροσαρμόσει το φόρο που επιβλήθηκε με το αρ. 58 ν. 4646/2019, αναλογικά και με άλλα κριτήρια (μέγεθος σκάφους, ηλικία, αντικειμενική αξία κ.α.), ώστε να είναι αυτός δικαιότερος, αναλογικότερος και να μην επιβαρύνει δυσανάλογα του ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αναψυχής;

Οι ερωτώντες βουλευτές

 Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Αλεξιάδης Τρύφων

Αυγέρη Θεοδώρα

Βαρδάκης Σωκράτης

Γιαννούλης Χρήστος

Γκιόλας Γιάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Τάνια

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Μανώλης

Καλαματιανός Διονύσης

Καρασαρλίδου Φρόσω

Καφαντάρη Χάρα

Κόκκαλης Βασίλης

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κώστας

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μουζάλας Γιάννης

Μωραΐτης Θάνος

Νοτοπούλου Κατερίνα

Πολάκης Παύλος

Πούλου Γιώτα

Ραγκούσης Γιάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουρολιάκος Πάνος

Σκούφα Μπέττυ

Σπίρτζης Χρήστος

Συρμαλένιος Νικόλαος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Ψυχογιός Γεώργιος

x

Check Also

«Ψίχουλα» παίρνουν τα λιμάνια Μαγνησίας και Σποράδων από τις νέες θέσεις Λιμενικών

Αλ. Μεϊκόπουλος:«Τίποτα δεν παίρνουν τα λιμάνια Μαγνησίας και Σποράδων από τις νέες θέσεις Λιμενικών»

«Για ποιο λόγο έμειναν εκτός ενισχύσεων τουριστικού κλάδου οι εμπορικές τουριστικές επιχειρήσεις;»

Αλ. Μεϊκόπουλος:«Γιατί έμειναν εκτός ενισχύσεων τουριστικού κλάδου οι  εμπορικές τουριστικές επιχειρήσεις;»

Αλ. Μεϊκόπουλος:«Με μισθούς πείνας, 10ωρα, φθηνές υπερωρίες νομίζει η ΝΔ ότι θα φέρει επενδύσεις»

Αλ. Μεϊκόπουλος:«Με μισθούς πείνας, απλήρωτα 10ωρα, φθηνές υπερωρίες νομίζει η ΝΔ ότι θα φέρει επενδύσεις»